

КРИТЕРИИ
за Годишни награди за образование на Асоциацията на Кеймбридж училищата в България 2025

Училище на годината
Наградата е предназначена да отличи най-забележителното учебно заведение. Ще търсим доказателства за това как училището работи като самостоятелно учебно заведение в рамките на общността, от която то е част.
Тази награда е признание за най-изявеното училище в България. Критериите за оценка в тази категория са следните:
-
Постоянно високи стандарти на преподаване и учене
-
Академични и други постижения през учебната 2024/2025 година
-
Строго професионално обучение за подобряване процеса на преподаване и на учебните програми
-
Силна комуникация с ученици, родители, учители и общността
-
Ефективно управление на съоръженията, финансите и човешките ресурси
-
Демонстриран ангажимент към иновациите и непрекъснато усъвършенстване

Езиков център на годината
Наградата е предназначена да отличи най-забележителния езиков център. Ще търсим доказателства за това как езиковият център работи като самостоятелно учебно заведение в рамките на общността, от която то е част.
Тази награда е признание за най-изявения езиков център в България. Критериите за оценка в тази категория са следните:
-
Постоянно високи стандарти на преподаване и учене
-
Академични и други постижения през учебната 2024/2025 година
-
Строго професионално обучение за подобряване процеса на преподаване и на учебните програми
-
Силна комуникация с ученици, родители, учители и общността
-
Ефективно управление на съоръженията, финансите и човешките ресурси
-
Демонстриран ангажимент към иновациите и непрекъснато усъвършенстване

Учител на годината
Наградата е предназначена да отличи учители, надхвърлили своята конкретна роля, вдъхновявайки всички ученици да разгърнат потенциала си.
Тази награда е признание за най-изявения учител в България. Критериите за оценка в тази категория са следните:
-
Постоянно високи стандарти на преподаване
-
Иновации за развитието на учениците и подпомагане тяхното обучение
-
Ангажимент за професионално развитие и сътрудничество с колеги, в отговор на нуждите от обучение на учениците
-
Ангажираност с родители и по-широката училищна общност

Отговорник на годината
Наградата е предназначена да отличи най-успешния отговорник, който мотивира учениците и има много добри организационни умения.
Тази награда е признание за най-изявения отговорник в България. Критериите за оценка в тази категория са следните:
-
Силна комуникация с ученици, родители и общността
-
Много добри организационни умения
-
Ефективно лидерство и мотивация
-
Академични и други постижения през учебната 2024/2025 година
-
Демонстриран ангажимент към иновациите и непрекъснато усъвършенстване

Директор на годината
Наградата е предназначена да отличи ръководството, което подкрепя преподавателите, като ги мотивира и води до изява на пълния им потенциал.
Тази награда е признание за най-изявения директор в България. Критериите за оценка в тази категория са следните:
-
Ефективно лидерство и мотивация на персонала
-
Ангажимент за професионално развитие (на себе си и персонала)
-
Академични и други постижения през учебната 2024/2025 година
-
Лидерство в иновациите и промените в училището
-
Ангажираност с родители и по-широката училищна общност

STEM проект на годината
Наградата е предназначена да отличи най-добрия STEM проект на годината в България.
Ще търсим доказателства за това кой проект е най-добре описан и реализиран в периода 2022-2025 г. Критериите, по които ще се оценява са следните:
-
Съответствие на STEM проекта със съвременните тенденции в образованието
-
Приложимост на STEM проекта в практиката
-
Иновативност на STEM проекта и потенциал за развитието му
-
Ефективност на изградената образователна среда по STEM проекта

ЕКО проект на годината
Наградата е предназначена да отличи най-добрия ЕКО проект на годината в България.
Ще търсим доказателства за това кой проект е най-добре описан и реализиран в периода 2022-2025 г. Критериите, по които ще се оценява са следните:
-
Съответствие на Екологичния проект със съвременните тенденции в образованието
-
Приложимост на Екологичния проект в практиката
-
Иновативност на Екологичния проект и потенциал за развитието му
-
Ефективност на изградената образователна среда, свързана с ЕКО проекта

Специална награда на Асоциацията на Кеймбридж учи лищата в България
